丸山直文

まるやま・なおふみ
MARUYAMA, Naofumi

絵画

Painting, Contemporary Art

教授

Professor

2000年4月着任
1964年新潟県生まれ
Bゼミ・スクーリングシステム修了

研究テーマ:

絵画。

'88年から作品を発表。'95年まで抽象画を、また近年では具象画の作品を制作。'96年文化庁芸術家在外研修員。'98年ポーラ美術振興財団の奨学生としてベルリンに滞在。
展覧会:'00年「CONTINEN-TAL SHIFT」(Ludwig Forum・アーヘン)、'03年「時の温度:大きな水」(SHUGO ARTS・東京)などの個展のほか、'02年「2002台北ビエンナーレ世界劇場」(台北市立美術館・台湾)、'03年「Der Rest der Welt」(Nueffer am Park・ドイツ)、「ハピネス:アートにみる幸福の鍵」(森美術館・東京)、'05年「LEINVASION BARBARICHE」(Galleria CONTINUA・イタリア)、「秘すれば花」(森美術館・東京)などに参加。
パブリックコレクション:東京国立近代美術館、川口現代美術館、北九州市立美術館、いわき市立美術館、東京都現代美術館、Japan Foundation、金沢21世紀美術館、新潟県立万代島美術館、国立国際美術館、高松市美術館、北海道立釧路芸術館。

MARUYAMA, Naofumi

Professor


I have a strong interest in the ambiguous and the unclear, which tend to be understood negatively. Put another way, such things are home to many different values simultaneously, which make it possible to project creativity freely.
For example, by dissolving concepts in opposition like centripetal and centrifugal, near and far, inside and outside, west and east, hard and soft, natural and artificial, subjective and objective, we may be able to think about and recreate the world from a perspective that is nothing like the systems and ways of thinking we have so far taken for granted. I think this would enable us to draw out the many possibilities of each and lead to the creation of relationships among them where everything is smoothly connected. Through my art I hope to consider the nature of such a society.
My classes are discussion-centered, encouraging students to make an interpretation the art creatively in consideration the deep-rooted relationship between art and broad social trends.
Color of Liver

Color of Liver

acrylic on cotton 113.5×340cm
2003年 金沢21世紀美術館蔵

Island of Mirror

Island of Mirror

acrylic on cotton 181.8×227.3cm
2003年 個人蔵
Garden 1

Garden 1

acrylic on cotton 182×227.5cm
2003年 東京国立近代美術館蔵


Large Warer

Large Warer

acrylic on cotton 181.8×227.3cm
2003年 個人蔵

ページの最初へ